Hijab Terbaru | Tifs Cinta Dan Kasih Sayang

Kata Mutiara Islami Penyejuk Hati Dan Kata Bijak Nahkasi | Mukjizat Dan Doa

KARENA
Allah Ta`ala selalu mendengar Do`a Kita.

 Jika Yang Mahakuasa Ta`ala mentakdirkan kita tidak berjodoh dengan orang yang kita SUKA, Maka berdo`alah biar Yang Mahakuasa Ta`ala mengirimkan seseorang yang MENYUKAI kita

 Jika Yang Mahakuasa Ta`ala mentakdirkan kita tidak berjodoh dengan orang yang kita CINTA, Maka berdo`alah biar Yang Mahakuasa Ta`ala mengirimkan seseorang yang MENCINTAI kita.

Dan kalau Yang Mahakuasa Ta`ala mentakdirkan kita tidak berjodoh dengan orang yang kita SAYANG, Maka berdo`alah biar Yang Mahakuasa Ta`ala mengirimkan seseorang yang MENYAYANGI kita.



















  • BAGAIMANA HUBUNGAN ALLAH DAN HAMBANYA?

Yang Mahakuasa Maha penyayang terhadap hambaNya, Dia sentiasa mendengar segala rintihan hambaNya. Segala yang terlintas di hati kita hanya Dia yang pertama mengetahuinya.
.
Oleh itu jadikanlah sejadahmu sebagai daerah menampung air matamu ketika kau menangis memohon dan mengadu padaNya. Hayatilah sepenuhnya ketika kau bersama Rabbmu yang pada masa itu tiada siapapun yang tahu. Lepaskan air matamu mengalir menghangatkan pipi. Yang Mahakuasa Maha mengetahui, sedangkan air mata yang jatuh ke sejadahmu itupun Yang Mahakuasa mendengarnya.
.
Sepertimana Firman Yang Mahakuasa SWT:
“Dan mintalah pinjaman (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan solat; dan bersama-sama solat itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk” [Surah Al-Baqarah:45]
.
Percaya atau tidak segala solusi terhadap duduk kasus yang kita hadapai Yang Mahakuasa dah sediakan dalam Al-Quran. Kerana kebanyakkan dari kita hanya membacanya dan tidak mahu menghayati maknanya. Mungkin ada yang meninggalkannya. Segalanya berbalik kepada kita sama ada ingin mengambil pelajaran dari FirmanNya ataupun tidak.
.
Sebagai pola apabila kita berasa lemah dan hilang semangat. Yang Mahakuasa berfirman dalam Al quran:
"jnganlah kau bersikap lemah, dan janganlah (pula) kau bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), kalau kau orang-orang yang beriman. (Ali_imran:139).
.
Sepertimana Yang Mahakuasa dah bagithu pada kita Al Alquran ini ialah petunjuk kepada kehidupan kita yang serba lengkap. Sepertimana FirmanNya:
"Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Yang Mahakuasa dan wacana sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;" (Al-Baqarah 2:2)
.
Adakalanya kita berputus asa kerana kita beranggapan Yang Mahakuasa tidak membantu kita. Padahal kita yang tidak mahu membantu diri sendiri untuk keluar dari duduk kasus dan tidak mahu mengabil Al Alquran sebagai panduan. Kaprikornus salah siapa? tepuk dada tanya iman.



Sumber http://mukjizattdoa.blogspot.co.id
loading...

Related : Kata Mutiara Islami Penyejuk Hati Dan Kata Bijak Nahkasi | Mukjizat Dan Doa